martes, 29 de mayo de 2018

SOKATIRA


La sokatira és un esport del País Basc. Per a practicar aquest esport es necessita molta força, ja queconsisteix en un equip contra un altre estirant una soga.

Nosaltres vem jugar ahir al tatami. El Santi va posar un senyal vermell al mig de la corda i aquell senyal tenia que passar fins un límt. El meu equip (Andalusia) ho vam guanyar tot, fins i tot a Castella-La Manxa que era molt bo.

En aquest esport, les mans te les deixes fetes pols, a mi mentre jugava em va créixer una bullofa i com no vaig poder descansar, se'm va petar. Però al final em va agradar molt.

BLANCA.




Consisteix en que dos grups tenen que estirar d'una corda forta i gruixuda. Hem vist a uns videos que els nois que estiraven s'han quedat parats estirant la corda i això costa molt, perquè quan ho vem fer al col·legi va costar molt, però estic contenta perquè vam guanyar a tots els grups.

També hem vist el video de les noies, que també ha costat perquè un grup s'ha caigut i l'altre grup ha pogut estirar més de la corda, però després tenen un truc per aixecar-se i s'han incorporat i han guanyat.

Ens ha agradat a tots jugar a aquest jocs del País Basc. Després de guanyar, a mi em van sortir unes bullofes al dit, però molt petites.

CARLA.


Per a mi, la sokatira és un esport en el que fa falta més força que una altra cosa, quan un equip descansava, em deien que era molt dur i que els hi feia mal les mans; també de vegades em deien que els hi toqués les mans, perquè les tenien molt calentes. A l'Àlex C se li va torçar el dit petit i li feia una mica de mal. Jo, com no podia fer, em vaig dedicar a animar al meu equip, que segons els rivals, era el millor per aquest esport.

Un moment que em va fer riure, va ser quan el Pancho es va carregar la corda per un costat, i al següent partit, per l'altre costat.

He observat a uns videos de la sokatira que ens han mostrat, que no només és un esport del País Basc, sinó de un munt de comunitats i països, també he observat que hi ha campionats d'aquest esport.

ANTONIO.



Quan el Santi ens va dir que fariem sokatira em va encantar, però ahir quan estàvem començant em va deixar d'agradar perquè em feia molt de mal a les mans i a sobre, el meu equip va perdre totes les partides.

Sokatira és un esport molt dur perquè quan acabes de fer.ho et fa moltíssim mal les mans i no les pots quasi ni moure. Jo pensava que el meu equip i jo guanyariem alguna partida, però com cada vegada tenia que descansar un de l'equip, no trobàvem la posició. Dels altres equips no tenia que descansar ningú i per això trobàven la posició.

Igualment sokatira em va agradar molt.

NOA.


La sokatira és un esport típic del País Basc, es tracta de que el mateix nombre de persones a cada costat agafen una corda on hi ha marcat el centre, i hi ha dues ratlles (una a cada costat) que les mans del primer jugador no les poden passar.

Es tracta de que tenen que anar tirant de la corda i l'equip que tiri més cap al seu camp, és el que guanya. A les mans no es porta res i cou bastant.

Hi ha competicions masculines i femenines. Es fan en llocs tancats o a l'aire lliure. Porten unes botes de muntanya per a no relliscar, o de vegades ho fan en una plataforma de plàstic.

GIULIA.


No hay comentarios:

Publicar un comentario